Kur’an-ı Kerim’e Hürmet

Fetvalar

86 Soru: Sayfaları okunamayacak kadar yıpranan
Kur’an-ı Kerim’i ne yapmak lâzımdır?
Cevap: Temiz bir torba içine koyup, ayak değmeyecek temiz bir
toprağa gömmek münasip ve caiz olur.
87 Soru: Kur’an-ı Kerim okumasını bilmeyen bir kimsenin
evinde Kur’an bulundurması doğru mudur?Cevap: Elbette doğrudur. Fakat onu torbaya hapsedip duvara asmakla
yetinmemeli, okuyup öğrenmek için gayret de göstermelidir

88 Soru: Kur’an-ı Kerim, kütüphanenin üst gözünde
veya torba içinde duvarda asılı bulunur iken
ayağımızı o tarafa uzatmak doğru olur mu?
Cevap: Kur’an-ı Kerim, yukarıda olduğu için ayağın o tarafa doğru
uzatılmasında kerahet yoktur. Kur’an-ı Kerim aşağıda olur ve tam
ayağımızın hizasında kalırsa edeb açısından bu doğru değildir.
89 Soru: Bir kimse Kur’an-ı Kerim’in üzerine ayağı
ile basacak olsa ne olur?
Cevap: Hakaret kastı ile basarsa kâfir olur. Hakaret kastı olmaksızın
tekfir olunmazsa da kendisi tekdir ve tedip olunur.
90 Soru: Üzerinde ayet bulunan para cebimizde
iken helaya girilebilir mi?
Cevap: Bunda kerahet vardır.
§1 Soru: Ev veya cami duvarlarının üzerine Kur’an
ayetleri yazmakta bir mahzur var mı?
Cevap: Bu hususta değişik beyanlar vardır. Bazı alimler, caiz olması
ümit olunur, demişlerdir. Bir kısmı da zaman gelir sıva dökülür,
duvar yıkılır da yazılar ayak altında kalır, düşüncesiyle bunu
mekruh görmüşlerdir. İhtiyata uygun olan açıklama da budur. Şayet
bir yazı konulması mevzu bahis ise bunu levha haline getirip de
öyle aşmalıdır.
92 Soru: Cünüp bulunan bir kimse, üzerindeki elbisenin
bir tarafı ile Kur’an’ı tutabilir mi?
Cevap: Elbise, giyene tabi olduğu için onunla Kur’an-ı Kerim veya
bir ayeti tutmak tahrimen mekruhtur.
93 Soru: Kur’an-ı Kerim’in tamamını bir karton
üzerine sığacak kadar küçültmüşler ve bunu
basmışlar. Baktığımız zaman okunması mümkün
olamayacak derecede küçük. Bu hususta
dinimizin hükmü nedir?
Cevap: Gerek bir hattat tarafından ince bir kalemle yazılmış olsun,
gerekse bunun basılmış şekli bulunsun, Kur’an-ı Kerim’i bu derece ile küçük harflerle yazmakta kerahet bulunduğunu İmam-ı Azam ve
!m,ım Ebu Yusuf ifade etmişlerdir. Bu mes’eleye bakarken, hattatın
l .ıbiliyetini ve tekniğin kudretini düşünmemeli; bu hususta dinimi-
.’im hükmünün ne olduğu incelenmeldir. (Feteva-i Hindiye, c. 5, s.
\23)

94 Soru: Okunamayacak kadar sayfalan yıpranmış
bulunan Kur’an-ı Kerim’i yakmak caiz midir?
Cevap: Yakmamalı, temiz bir beze sarıp sonra gömmelidir. (Feteva
i Hindiye, c. 5, s. 323)
95 Soru: Cami minberlerine asılan örtülerdeki
ayetler, göbekten aşağıya geliyor. Bu hatalı
değil mi?
Cevap: Ayetlerin örtünün üst kısmına yazdırılması, Kitab-ı İlâhi’ye
gösterilecek edebe en uygun olan şekildir.

Fetvalar
Abdest

Soru: Çalıştığımız iş yerinde, abdestimizi alırken, ayak yık am a yeri, yüzümüzü yıkayacağımız yere 9-10 metre uzak.Yüzümüzü yıkarken ayaklarımızı yıkayamıyoruz. Bazıları mi, değil mi? Cevap: Abdest uzuvlarının birbiri peşine yıkanması, Hanefi mezhebine göre sünnettir. Bu sebeple yüzünüzü yıkadığınız yerden 15 metre ilerdeki çeşmeden ayağınızı yıkayarak aldığınız abdestle namaz kılmak caizdir. …

Fetvalar
Hazreti Peyşamber’in Yakınları

177 Soru: Resûlullah Efendimizin(sav) dedesi Abd (yani, Efendimizin(sav) b a ba annesi) n in adı nedir? Cevap: Abdülmuttalib’in zevcesinin adı Fâtıma’dır. (Mustafa Asım Koksal: Hazreti Muhammed ve İslâmiyet, Mekke Devri s.20). 17 Soru: P e y g am b e r im iz in (sav) annesinin  adı nedir ? Cevap: Resûlullah …

Fetvalar
Hz. Peygamber (S.A.V.)’in Çocukları

Soru: Peygamber (s.a.v) Efendimiz, ik i k ız ın ı Ebû Cehil’in,oğullarına vermiş. Rukayye (ra) ile Ümmü Gülsüm’ü (ra) bu kimselere neden verm iş ? “Müşrike kız verme fakat al” deniliyor. Açıklayınız. Cevap: Peygamber Efendimizin (sav) Rukayye ve Ümmü Gülsüm adlı kızları, Ebû Cehil değil Ebû Leheb’in oğluna nikâhlanmış ise …